Czym jest DokDok?
DokDok to przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej, finansowana ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia. Dzięki aplikacji mobilnej zapewniamy bezpłatny kontakt z lekarzem 7 dni w tygodniu.
Co muszę zrobić, aby móc skorzystać z DokDok na NFZ, bez dodatkowych opłat?
Proces rejestracji to tylko trzy kroki. Pobierz aplikację i załóż bezpłatne konto. Następnie prześlemy Ci e-mail z deklaracją. Podpisując ją, zapiszesz się do DokDok, wypisując się automatycznie ze swojej dotychczasowej przychodni. Gdy prześlesz nam podpisaną deklarację, możesz rozpocząć korzystanie z DokDok bez ograniczeń - na NFZ. Gotowe!
Jak wygląda konsultacja online i jak się do niej przygotować?
Upewnij się, że masz dostęp do internetu i przygotuj dokumentację medyczną, np. jeśli chcesz przedłużyć receptę przygotuj zaświadczenie o stałym przyjmowaniu leków bądź poprzednią receptę.
Konsultacja odbywa się w formie czatu z lekarzem. Wizyty online można zrealizować bezpłatnie przez 7 dni w tygodniu. Podczas konsultacji lekarz może wystawić takie dokumenty jak: recepta, zwolnienie, skierowanie i zaświadczenie.
Do jakiego lekarza umówię się w DokDok?
Do lekarza pierwszego kontaktu (lekarza rodzinnego) i internisty. Potrzebujesz wizyty u specjalisty? W DokDok wystawimy Ci e-Skierowanie, z którym umówisz się do dowolnej placówki z kontraktem z NFZ.
Czy korzystanie z aplikacji jest płatne?
Nie. Usługi przychodni DokDok są darmowe i nie wiążą się z żadnymi ukrytymi opłatami. Każdy kto posiada ubezpieczenie zdrowotne może zapisać się do DokDok i korzystać z podstawowej opieki zdrowotnej w ramach NFZ.
Co oznacza złożenie deklaracji?
Składając deklarację decydujesz się na wypisanie się ze swojej dotychczasowej przychodni POZ i zapisanie się do przychodni DokDok. Będąc pacjentem DokDok możesz korzystać z usług przychodni bez limitu. Konsultacje online z lekarzem rodzinnym zrealizujesz z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji mobilnej przez 7 dni w tygodniu. Wizyty stacjonarne są dostępne w naszych przychodniach we Wrocławiu i Warszawie. Jeśli będziesz potrzebować wizyty u specjalisty, w DokDok wystawimy Ci skierowanie, z którym umówisz się do dowolnej placówki z kontraktem z NFZ na terenie Polski.
Gdzie mieszczą się placówki stacjonarne?
Przychodnie stacjonarne DokDok znajdują się:
Wrocław, al. Armii Krajowej 46ad
Warszawa, ul. Postępu 15c
W jakich dniach i godzinach pracują lekarze DokDok?
Nasi lekarze są dostępni w aplikacji DokDok od 8:00 do 21:00 w dni robocze oraz od 10:00 do 21:00 w weekendy.
Placówki stacjonarne we Wrocławiu i Warszawie są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.
Jak mogę zapisać dziecko do przychodni?
W aplikacji mobilnej po kliknięciu w lewy górny róg ekranu z imieniem i nazwiskiem pojawia się opcja "Dodaj dziecko”. Wypełnij dane i podpisz deklarację dziecka, a następnie odeślij na dok@dokdok.pl.
Jak mogę umówić dziecko na szczepienie lub bilans zdrowia?
Wizytę stacjonarną możesz umówić telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-18:00 pod numerem telefonu 506 973 850. Szczepienie można umówić dopiero wtedy, kiedy przychodnia ma w posiadaniu odpowiednie dokumenty (karta szczepień dziecka).
Czy lekarz DokDok może wystawić receptę na antykoncepcję?
Tak, jeśli przedstawisz aktualne zaświadczenie od lekarza ginekologa o stanie Twojego zdrowia oraz dokument potwierdzające stałe przyjmowanie antykoncepcji.
Czy DokDok gwarantuje otrzymanie e-Recepty / e-Zwolnienia / e-Skierowania?
Wystawienie e-recepty, e-zwolnienia i e-skierowania to decyzja lekarza i musi być uargumentowane stanem zdrowia pacjenta. Jeśli lekarz DokDok odmówi wystawienia e-dokumentu, otrzymasz szczegółowe informacje związane z odmową.
Jak długo czeka się na czat z lekarzem?
Zależy nam na Twojej wygodzie i dbamy o to, żeby konsultacja lekarska była dostępna od ręki. Przeciętny czas oczekiwania wynosi kilkanaście minut.
Lekarz DokDok wystawił mi skierowanie na badania laboratoryjne. Gdzie mogę je wykonać?
Badania laboratoryjne możesz wykonać w naszych punktach pobrań: w przychodni DokDok we Wrocławiu (Al. Armii Krajowej 46ad) i w Warszawie (ul. Postępu 15c). Skierowanie bezpłatnie możesz zrealizować również w dowolnym punkcie pobrań Synevo na terenie całej Polski, wystarczy, że podasz kod ze skierowania.
Gdzie mogę wykonać zlecone przez lekarza DokDok badanie RTG/USG?
Badania radiologiczne na skierowanie od lekarza DokDok można bezpłatnie wykonać w placówkach:
Wrocław, ul. Łowiecka 24- przychodnia EMC
Warszawa, ul. Soczi 1- ZOZ Mokotów
Po zakończonej wizycie, otrzymasz mailowo informacje dotyczące zleconych badań, placówki do której należy się zgłosić oraz sposobu rejestracji.
Dostałem skierowanie na badania laboratoryjne, gdzie je znajdę?
Skierowanie znajdziesz w aplikacji DokDok w zakładce “Dokumenty” (czterocyfrowy kod). Zostało ono również przesłane na Twój adres mailowy. Skierowania na badania laboratoryjne wystawione przez lekarza DokDok w ramach NFZ ważne są 30 dni.
Gdzie i kiedy mogę wykonać badania laboratoryjne?
Badania laboratoryjne można wykonać w naszych przychodniach stacjonarnych od poniedziałku do piątku w godzinach 8-10 lub w dowolnym punkcie pobrań Synevo na terenie Polski. Listę punktów pobrań Synevo znajdziesz tutaj.
Gdzie znajdę wyniki badań laboratoryjnych?
Wyniki będą widoczne w aplikacji DokDok w zakładce Dokumenty oraz zostaną przesłane na Twój adres mailowy. Automatycznie zostaną dodane również do Twojego profilu pacjenta w DokDok. Będą widoczne dla lekarza podczas konsultacji. Jeśli nie możesz odnaleźć swoich wyników, wpisz w wyszukiwarce na skrzynce mailowej hasło DokDok.
Otrzymałem zwolnienie od lekarza DokDok, gdzie je znajdę?
Zwolnienie zostało przesłane do pracodawcy w sposób elektroniczny. Jeśli chcesz je zobaczyć zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta lub na platformę ZUS. Pamiętaj, że zwolnienie na wyżej wymienionych platformach może pojawić się z opóźnieniem.
Czy e-Zwolnienie jest respektowane przez pracodawców i ZUS?
Tak. Kiedy otrzymasz e-zwolnienie, Twój pracodawca i ZUS otrzymują je automatycznie przez system Ministerstwa Zdrowia. Pracujesz za granicą w kraju członkowskim UE? Lekarz DokDok także może wystawić Ci zwolnienie.
Otrzymałem receptę od lekarza DokDok, gdzie ją znajdę?
Czterocyfrowy kod recepty znajdziesz w aplikacji mobilnej w zakładce Dokumenty. Receptę zrealizujesz podając w aptece kod recepty i swój numer PESEL.
Otrzymałem skierowanie do specjalisty, gdzie mogę się umówić?
Wyszukaj przychodnię posiadającą kontrakt z NFZ (rekomendujemy tę wyszukiwarkę), a następnie zadzwoń i umów się na wizytę podając swój numer PESEL oraz czterocyfrowy numer skierowania, który znajdziesz w aplikacji w zakładce Dokumenty.
W recepcie / zwolnieniu / zaświadczeniu / skierowaniu jest błąd, co mam zrobić?
Skontaktuj się z nami na dok@dokdok.pl. Pamiętaj, aby wiadomość była wysłana z adresu mailowego, który podałeś podczas rejestracji w DokDok.
Lekarz wystawił mi zaświadczenie, gdzie je znajdę?
Zaświadczenie znajdziesz w aplikacji w zakładce Dokumenty. Zostanie ono również automatycznie przesłane na maila podanego podczas rejestracji.
Lekarz nie wystawił mi dokumentu na wizycie, a konsultacja już się zakończyła.
Skontaktuj się z nami na dok@dokdok.pl. Pamiętaj, aby wiadomość była wysłana z adresu mailowego, który podałeś podczas rejestracji w DokDok.
W jakich aptekach mogę wykorzystać e-Receptę?
W każdej aptece w Polsce. Wystarczy, że podasz PIN do recepty, który znajdziesz w aplikacji DokDok po zakończeniu wizyty. W zakładce Dokumenty w aplikacji DokDok znajdziesz całą swoją dokumentację pod ręką.
Podczas pobrania nie udało się wykonać wszystkich płatnych badań zleconych przez lekarza, co mogę zrobić w takiej sytuacji?
Prosimy o kontakt mailowy z nami pod adresem dok@dokdok.pl. Nasza obsługa pacjenta wykona zwrot środków za niezrealizowane badania.
Czy mogę zapłacić za zlecone badania w punkcie Synevo?
Nie. Jeśli chcesz wykonać badania w laboratorium Synevo, należy opłacić je w naszej aplikacji. Po opłaceniu badań, w aplikacji pojawi się kod który należy podać w punkcie pobrań Synevo. Jeśli nie chcesz wykonać płatności mobilnej, zapraszamy na pobranie do naszych punktów pobrań w przychodniach DokDok.
Co zrobić, kiedy przyszedłem na badania do punktu Synevo, ale nie opłaciłem ich wcześniej. W punkcie nie ma mojego skierowania.
Możesz opłacić swoje badania w aplikacji. Po chwili zlecenie powinno pojawić się w punkcie pobrań, a Ty otrzymasz kod, dzięki któremu od razu będziesz mógł wykonać badanie.
Chciałbym zrezygnować z jednego/kilku zleconych mi badań, jak mogę to zrobić. Nie opłaciłem badań w aplikacji.
Nieopłacone wcześniej badania w aplikacji możliwe są do wykonania tylko w naszych placówkach stacjonarnych. W przypadku chęci rezygnacji z jednego lub kilku badań wystarczy powiedzieć o tym pielęgniarce przed pobraniem krwi.
Chciałbym zrezygnować z jednego/kilku badań, które opłaciłem już w aplikacji. W jaki sposób mogę otrzymać zwrot.
Jeśli chcesz wykonać badania w naszym punkcie pobrań, prosimy o kontakt na maila dok@dokdok.pl. Nasz personel anuluje poszczególne badania i wykona zwrot środków.
Jeśli chcesz wykonać swoje pobranie w Synevo i zrezygnować z jakiegoś badania, musisz pamiętać, aby poinformować o tym pielęgniarkę wykonującą pobranie. Następnie prosimy o kontakt na adres dok@dokdok.pl. Zwrot twoich środków zostanie zlecony po otrzymaniu wyników.
Czy mogę opłacić badanie później niż bezpośrednio po wizycie?
Tak, zawsze możesz wrócić do podsumowania wizyty w aplikacji i tam opłacić badania, klikając przycisk “Opłać badania”. Zostaniesz przekierowany do systemu płatności mobilnych.
Jeśli nie chcesz wykonywać płatności w aplikacji, zapraszamy na pobranie do placówek stacjonarnych DokDok i opłacenie badań na miejscu.
Czym jest przychodnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ)?
Przychodnia POZ to placówka medyczna w której przyjmują lekarze rodzinni i interniści. Lekarz POZ może skierować Cię na dalsze badania diagnostyczne oraz leczenie do lekarzy innych specjalizacji.
Czym jest deklaracja wyboru?
Deklaracja wyboru to Twoje prawo do decyzji o tym, gdzie i przez kogo chcesz być leczony w POZ. Wypełniasz ją przed rozpoczęciem leczenia w wybranej poradni lekarzy rodzinnych.
W przychodni DokDok deklarację podpiszesz wygodnie, w naszej aplikacji mobilnej.
Zasady zmiany przychodni POZ
Deklaracja wyboru jest ważna bezterminowo, nie musisz jej odnawiać.
Jeśli chcesz zmienić przychodnię POZ lub lekarza, pielęgniarkę czy położną, po prostu składasz deklarację wyboru w nowej, wybranej przez Ciebie przychodni lub wskazujesz w deklaracji nazwisko nowego, wybranego przez Ciebie lekarza, pielęgniarki lub położnej.
Czy zmiana przychodni POZ wiąże się z dodatkowymi kosztami?
Złożenie nowej deklaracji automatycznie wygasza ważność poprzedniej. Pamiętaj, że w ciągu roku możesz dokonać bezpłatnie dwóch takich zmian. Każda kolejna zmiana wiąże się z opłatą w wysokości 80 zł (opłatę wnosisz na konto Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia).
Nie poniesiesz tej opłaty w razie zmiany swojego miejsca zamieszkania lub w przypadku zaprzestania udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez wybranego lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ u wybranego świadczeniodawcy.
Kim jest lekarz POZ?
Używamy zamiennie określeń „lekarz POZ”, „lekarz pierwszego kontaktu”, „lekarz rodzinny” czy „lekarz ogólny”, uznając, że nie ma to znaczenia. Są to jednak różne pojęcia i nie oznaczają tego samego.
Lekarz, który jest specjalistą medycyny rodzinnej, to osoba, która ukończyła 4-letnią specjalizację z medycyny rodzinnej przygotowywana do kompleksowej opieki nad całą rodziną, zarówno nad dziećmi, jak i dorosłymi (w tym osobami starszymi).
W POZ pracują również interniści (specjaliści chorób wewnętrznych, zajmujący się dorosłymi) oraz pediatrzy (specjaliści chorób dzieci). Są też lekarze medycyny ogólnej, którzy również pomogą Ci, kiedy zachorujesz.
Z jakimi sprawami możesz zgłosić się do poradni POZ?
Do przychodni POZ możesz zgłosić się, gdy jesteś chory, a także gdy chcesz skorzystać z badań profilaktycznych czy szczepień ochronnych.
W przychodni POZ otrzymasz pomoc, kiedy zachorujesz, a więc gdy:
potrzebujesz diagnozy oraz leczenia w ostrym zachorowaniu (ale nie w stanie zagrożenia życia – wtedy skorzystaj z pogotowia ratunkowego lub SOR)
Do lekarza POZ możesz zgłosić się także po recepty na kontynuację terapii zaleconej przez innego lekarza, pod warunkiem, że posiadasz od niego dokumentację medyczną lub jest ona dostępna w systemie elektronicznym.
Gdzie otrzymasz pomoc poza godzinami pracy przychodni POZ?
Po godzinie 18.00 oraz w dni wolne od pracy, a więc gdy POZ nie działa, możesz otrzymać pomoc:
- kontaktując się z Teleplatformą Pierwszego Kontaktu (TPK) – uzyskasz tu teleporadę dzwoniąc na numer telefonu 800 137 200 albo wypełniając formularz internetowy (www.gov.pl/web/zdrowie/tpk),
- w placówce, która udziela pomocy w ramach Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (NŚOZ) – masz możliwość uzyskania tu zarówno teleporady, jak i wizyty osobistej.
Listę placówek – ich adresy i dane kontaktowe – znajdziesz na stronach internetowych poszczególnych oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia. Linki do wszystkich z nich dostępne są na stronie: https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/na-ratunek/